Tuesday, January 5, 2010

sialan punya bangsat

kerajaan malaysia kini sedang berhadapan dgn dua saman yg di kemukakn oleh dua kumpulan bangsat kristian kerana mengharamkan penerbitan Kristian (Herald-The Catholic Weekly) yang menggunakan istilah Allah untuk merujuk kepada tuhan.

kementerian dlm negeri telah mengharamkn
penerbitan akhbar roman katolik, the herald kerana menggunakn istilah ALLAH dlm utk merujuk kepada tuhan.

Semasa perayaan Krismis baru-bari ini, Perdana Menteri telah menerima jemputan perayaan dari Christian Federation of Malaysia (CFM). Dalam Majlis tersebut, Naib Pengerusinya, Reverend Eu Hong Seng mengulang tuntutan tarikbalik pengharaman penerbitan Bible Bahasa Melayu yang dibuat di bawah Seksyen 22 Akta Keselamatan Dalam Negeri.

ini semua menunjukkn kesungguhan mereka mahu menggunakn istilah ALLAH dan kalimah Islam didlm penerbitan kitab celaka Bible mereka dlm bahasa melayu.

Pihak gereja dan pertubuhan Kristian mempunyai niat licik dalam menuntut penggunaan istilah Allah. Walaupun penganut Kristian berbangsa Arab menggunakan istilah itu, ramai pendita Kristian berpendapat penggunaan kalimah Islam untuk amalan Kristian adalah salah. Tujuan mereka sekarang kita tahu, tidak lain dan tidak bukan, untuk mengelirukan dan memurtadkan umat Islam yang kurang pengetahuan agama di Malaysia.


Pihak Gereja bebas untuk menggunakan istilah Inggeris seperti 'God', 'Lord' dan 'Father'. Jika tiga istilah berkenaan masih belum cukup, maka pihak Gereja masih boleh menggunakan istilah Bahasa Melayu seperti 'Ilahi' dan 'Tuhan'.

Adakah pihak Gereja menganggap bahawa penganut-penganut Kristian di kalangan Bumiputera, terutamanya di Sabah dan Sarawak, terlalu jahil dan bodoh sehingga tidak dapat nk memahami istilah Melayu seperti 'Tuhan'?

Adakah pihak Gereja menganggap sebarang doa yang menyebut istilah 'Tuhan' tidak akan dimakbulkan, tetapi doa dengan kalimah 'Allah' boleh?

Adakah pihak Gereja mengajar penganut-penganut mereka bahawa Tuhan bukan Maha Mengetahui dan tidak faham doa yang menggunakan istilah 'Tuhan'?

dalam keadaan begini pun jgn korang semua terkejut bila aq katakn ada jgk pemimpin bangang tahap dewa yg menyokong perjuangan golongan celaka2 nie.

Pada 27 Mac 2008, ahli Parlimen PAS, Khalid Abdul Samad, telah menziarahi Roman Catholic Church of the Divine Mercy di Shah Alam dan menyatakan persetujuan kepada penggunaan kalimah 'Allah' oleh pihak Gereja. Paderi-paderi gereja kat situ pun sendiri terkejut.

Kelemahan yang dipamerkan oleh pucuk kepimpinan telah menyebabkan berlaku peristiwa Krismas itu dan perayaan Deepavali yang diikuti oleh rusuhan HINDRAF. Kepimpinan sebelum ini akan memadamkan awal-awal sebarang usaha yang mencabar kedudukan Islam dalam Perlembagaan Persekutuan. Ini perlu dilakukan agar sebarang usaha mencabar kedudukan Islam tidak dibiarkan berleluasa dan melarat sehingga menarik perhatian asing.

Kepimpinan bangang negara yang ada sekarang berhasrat untuk dilihat menjadi jaguh keadilan dan ketelusan dalam memenangi hati rakyat, tetapi gagal menangani usaha mencabar Islam.

Kini dalam keadaan politiknya yang semakin lemah, pihak-pihak berkepentingan telah menggunakan peluang ini untuk menarik perhatian antarabangsa terhadap isu penggunaan kalimah 'Allah'.

Akibatnya:

i) Buat kali pertama dalam sejarah negara, Mahkamah Tinggi telah membenarkan pihak Gereja untuk membuat semakan kehakiman terhadap larangan penggunaan kalimah 'Allah' dalam penerbitan mingguan mereka.

ii) Buat kali pertama dalam sejarah negara, Mahkamah Syariah Pulau Pinang telah membenarkan seorang rakyat, Fatimah yang masih hidup untuk mendapatkan pengisytiharan keluar daripada Islam - murtad.

sumber : http://pesanan-pesanan.blogspot.com/

p/s : Sama-samalah kita menyuarakan bantahan terhadap penggunaan kalimah Allah dalam Herald-The Catholic Weekly .Sila klik untuk tandatangan petisyen

http://www.muslimconsumer.org.my/herald/index.php

0 comments: