Monday, June 21, 2010

satu kehadiran (03)

Rekaan bangunan dan tenaga






untuk memahami kenapa bangunan dibina dengan bentuk tertentu terutamanya seperti gambar-gambar tadi kita mesti faham dahulu mengenai konsep tenaga.

sebenarnya beberapa monumen atau bangunan direka khas untuk menyalurkan tenaga tetapi penyaluran tenaga itu tidak akan berlaku selagi tiada aktiviti manusia didalam bangunan itu. jenis aktiviti atau ritual yang dijalankan didalam bangunan berkenaan mempengaruhi jenis tenaga yang akan disalurkan. dapat?

prinsip tenaga dan bangunan ini boleh digunakan untuk tujuan baik..mahupun jahat. cuba kalian fikirkan. apakah bentuk binaan terbaik yang digunakan untuk menyalurkan tenaga?

piramid

octagon

kubah

rekabentuk inilah yang paling mantap dan eficient dalam menyalurkan tenaga.

"orang-orang elit" faham konsep itu, ia jelas digunakan dalam rekabentuk bangunan-bangunan mereka. contohnya..masjid, gereja dan synanogue (yahudi) dibina untuk menyalurkan tenaga positif tetapi "orang-orang elit" membina monumen mereka untuk menyalurkan tenga negativ. pertentangan tenaga berlaku disitu.

dajal tidak akan muncul selagi tenaga didunia tidak berada ditahap tertentu?

burj of dubai

semasa ketinggian burj of dubai mencecah 2300 kaki, dubai sentiasa diliputi kabus. bila ia mencecah 2950 kaki, keadaan ini semakin teruk. dubai yang hampir keseluruhannya padang pasir kini diliputi kabus. masuk akal? dan yang lagi mengujakan tiada seorang pakar kaji cuaca pun yang tahu apa kaitannya.

apa pula yang akan terjadi dengan bandar ini bila bangunan utamanya yang mempunyai rekaan-rekaan unik siap dibina sepenuhnya.?

kita tentu pernah dengar tentang tempat populor ini.





semua gambar diatas ialah gambar kompleks membeli belah yang terkenal didubai (wafi mall). kenapakah shoping complex perlu dibina berbentuk begini? kerana seperti yang disebut sebelum ini. hanya makhluk bernyawa sahaja yang boleh menghasilkan tenaga untuk dikumpulkan.contoh lain..

hardrock kafe di kuwait

agak-agak kalian dimana tempat ni?

apa yang dilakukan didalam bangunan-bangunan itu menentukan bentuk tenga yang disalurkan. jika kalian perasan, kebanyakan monumen-monumen penting dibina atas titik pertemuan "garisan ley". apa itu ley line? garisan ley menunjukkan titik-titik tenaga strategik didunia.

ley line

apabila "geometri suci", garisan ley dan senibinaan digabungkan ia membuka sebuah "stargate". ini memungkinkan pintu-pintu dari beberapa dimensi lain bertemu dan terbuka. macam cerita fantasikan tapi jika kalian open minded, kalian akan perasan dan mengerti.

stargate

kenapa nak dikaitkan piramid dan stargate? kebetulan? kalian lihat bintang yang terdapat di bendera israel. apa yang kalian dapat lihat dan faham mengenai bintang itu?


bagi penulis blog ini bintang di bendera israel itu boleh melambangkan penyilangan dunia-dunia berbeza. didalam kes zionis ia melambangkan penyilangan dengan alam syaitan.

obelisk ialah satu lagi senibina firaun yang melambangkan kezaliman dan ianya terdapat disekeliling kalian.

egypt

the vatican, rome

central park

buenos aires

washington d.c

kalian pernah nampak?

semuanya tanda-tanda yang ditinggalkan oleh penyembah iblis, dan akan membuka jalan untuk kemunculan dajal. tetapi tidak kira betapa kuat mereka mencuba, dengan restu yang maha esa pengikut cahaya kebenaran yang akhirnya akan menang...! [bersambung]

0 comments: