Thursday, July 1, 2010

satu kehadiran (08)

bagi mereka yang mendapat kesulitan untuk memahami isu konsep bangunan dan tenaga. saya cuba huraikan secara ringkas.

sebenarnya ini kita dikawal pada 3 cara yang berlainan tetapi saling berkait. 3 cara itu ialah :

minda

tubuh

jiwa

anda perlulah memahami potensi diri barulah anda dapat memahami pengajaran penting dari sebuah sistem yang mengawal anda. jadi inilah konsep yang harus anda fahamkan.

semuanya masih berkisar mengenai tenaga. seperti biasa saya akan ajuakan soalan kepada anda dahulu. jika anda memecahkan bahagian-bahagian badan anda, apakah bahagian terkecil yang akan anda perolehi? dapat? sudah tentulah atom, elektron dan proton. lihat disini jika anda tidak memahaminya.


apa ertinya ini? ertinya, struktur bentuk tubuh badan kalian yang paling asas diperbuat daripada sumber tenaga. begitu juga dengan dunia dan alam semesta di sekitar anda.




ini bermakna Allah telah mencipta anda sebagai pemancar sumber tenaga, dimana anda dapat dipengaruhi oleh tenaga sekitar anda. yang lebih penting anda dapat dipegaruhi juga oleh tenaga disekitar anda.

anda dapat melepaskan tenaga positiv dan juga tenaga negativ. anda juga dapat dipengaruhi tenaga positiv atau negativ. bagaimana ini berlaku?

jika anda mengeluarkan tenaga positiv dan melepaskannya pada getaran tinggi, tenaga ini akan bergabung dengan tenaga luar dari jenis yang sama iaitu POSITIV. ini akan menetapkan anda pada lingkungan tenaga positiv.

jika anda mengeluarkan tenaga negativ, ia akan bergabung dengan tenaga negativ luaran dan menetapkan anda pada keadaan NEGATIV. memantul kembali tenaga NEGATIV kepada anda. seperti yang dikatakan, "apa yang ditanam, itulah yang dituai"

jadi anda sangat dipengaruhi oleh tenaga yang ada disekitar anda. sebab itu kita akan rasa sangat positiv dan menyegarkan dengan tenaga alam semulajadi.




betul tak apa yang saya katakan? dengan melihat keadaan semulajadi pun anda akan dapat merasa ketenangan. tetapi sebaliknya jika anda berada di sekitar kota. jika tidak negativ pun ianya suasana yang kaku.


contoh lain jika anda memasuki sebuah masjid anda akan merasakan secara langsung tenaga positiv dan kerohanian. pernah tak anda dengar pernyataan ini? "jangan membawa ke rumah Allah ini sesuatu, kecuali untuk beribadah dan mengingati Allah" ia adalah disebabkan ibadat yang dilakukan menyebabkan tenaga yang disalurkan sangat positiv dan penuh kerohanian dan inilah sebabnya masjid dibina dengan cara yang sama. untuk menyalurkan tenaga yang positiv.


mengapa terjadi demikian? kerana oktagon, kubah dan piramid adalah bentuk yang paling berkesan untuk struktur yang meyalur tenaga. tetapi persoalannya macam mana kita nak tahu jenis tenaga yang disalurkan didalam bangunan-bangunan itu? kegiatan atau perbuatan manusia didalam binaan tersebut yang menentukan jenis tenaga yang disalurkan.

berbalik kepada binaan yang dilakukan oleh golongan elit pasti banyak kegiatan atau ritual yang dilakukan untuk menyalur tenaga negativ dan tenaga kejahatan. [bersambung]

p/s : tahukah anda bagaimana cara wanita-wanita yahudi memakai tudung?



ini pula contoh wanita malaysia mengenakan tudung alah-alah yahudi. ikut wanita-wanita dari iran rasanya. tapi bukankah populasi yahudi di iran lagi ramai dari israel? memang bangsa-bangsaku suka mengikut-ngikut tanpa berfikir. (shame of islam)




ada perbezaan? ada? apa perbezaanya? dan ini pula ialah cara wanita-wanita muslim bertudung.



ada sesiapa yang nak kata saya kolot? berfikiran sempit? cuba lihat surah an-nur ayat 31. masih mahu menolaknya? tapi bukankah percaya kepada Al-Quran merupakan rukun iman yang ketiga? ada yang masih nak menolak? ISLAMKAH jika menolak apa yang dikatakan dalam Al-Quran? percayalah dunia ini sudah tiba ke penghujungnya........

2 comments:

@rin @hamad said...

comel lagi wanita muslim yang bertidung litup dari wanita yang bertudung tapi nampak rambut di depan..

Dany Quecera said...

yup, dat's rite